Hogyan válassz cross kerékpárt?

Termékkatalógus

Frissítve

A cross kerékpárok közutakra és könnyebb terepekre egyaránt alkalmasak. A hegyi kerékpárok mellett ezek a leggyakoribb típusok a kerékpárutakon. Főleg a sportolók és a szabadidős kerékpárosok használják.

Cross kerékpár
Előnyök és hátrányok
  • Használhatók közutakon és könnyebb terepeken
  • Alkalmasak sportolók számára
  • Kisebb a tömegük
  • Alkalmasak kerékpárutakra
  • Inkább sportos túrákhoz használhatók
  • Tartozékok hiánya
  • Nem alkalmasak igényesebb terepekre

Gyakran ismételt kérdések a cross kerékpár kiválasztásakor

Alkalmas-e a cross kerékpár sportolóknak?

Igen. A cross kerékpárral hosszabb utakra és könnyebb terepeken is elindulhatsz.

Szükségem lesz-e valamilyen kiegészítőre?

A cross kerékpárokat alapkivitelben nem szerelik fel tartozékokkal. Csak rajtad múlik, hogy vásárolsz-e sárvédőket, lámpákat és egyebeket.

Használhatom-e a cross kerékpárt az erdőben?

Igen. A kerékpárt használhatod az erdőben vagy hasonló terepeken. A kerékpárral a kerékpárutak nagy részét is teljesítheted.

Mennyire kényelmes a cross kerékpár nyerge?

A cross kerékpár ún. semleges nyereggel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogyha a nyergen ülsz, akkor a tested és a sík felület körülbelül 40°-os szöget zár be. Nem terheli meg túlságosan a hátat, de nem is annyira pihentető, mint egy rekreációs nyereg, amelyen szinte teljesen egyenesen ülsz.

Cross kerékpárok

  • Alkalmasak sportoláshoz és kikapcsolódáshoz
  • Könnyűek
  • Ár: 53 000 Ft-tól

Fontos paraméterek

Kerékátmérő

Kerékátmérő

A legtöbb cross kerékpár 28”-es kerekekkel és keskeny gumiabroncsokkal rendelkezik. Ezek lehetővé teszik a gyors közúti közlekedést, és ugyanakkor megőrzik a tartósságukat a könnyű terepeken.


Tipp: A kerékpár méretének kiválasztásáról bővebben ebben a cikkünkben olvashatsz.

Váz magassága

Váz magassága

A váz magasságát leggyakrabban hüvelykben vagy S, M, L, XL méretekben adják meg. Ezt a láb és az ágyék közötti távolság vagy a testmagasság alapján határozzák meg.


Tájékoztató táblázat

Testmagasság cm-ben

A váz magassága megjelölés szerint

165 cm-ig 15", 16", S, 44 cm-ig
160-170 cm 17", 18", M, 48 cm-ig
170-185 cm 19", 20", L, 52 cm-ig
185-200 cm 21", 22", XL, 55 cm-ig
195 cm felett 23", 24", XXL, 58-60 cm

*A fenti táblázatban szereplő értékek csak tájékoztató jellegűek, és kivételes esetekben eltérhetnek.

Váz anyaga

Váz anyaga

Az acélvázak nagy szilárdságúak és olcsóbbak. Hátrányuk, hogy nagyobb a tömegük és hamarabb korrodálódnak. A karbonváz könnyebb és jól hajlik, valamint a szilárdsága nem csökken az idővel. A dúralumínium váz olcsóbb, de ugyanakkor nehezebb, mint a karbonváz.

Szerkezet

Szerkezet

A legtöbb cross kerékpár felfüggesztett elülső villával rendelkezik, amely csillapítja az ütközést a közutakon és a könnyebb terepeken.

Fékek

Fékek

A leggyakoribb változat a v-fékek (v-brake), amelyek úgy fékeznek, hogy a fékpofákat a felnihez szorítják. Ezek olcsók, kevés karbantartást igényelnek, de a fékhatásuk vízzel való érintkezéskor csökken. A második típus a tárcsafékek, amelyek nedvesen és szárazon is jól fékeznek, ám nehezebb őket karbantartani. Mindkét típus fékzsinórral vagy hidraulikusan is működtethető.


Kifejezések szótára - kerékpár

Hátsó váltó

A hátsó váltó egy olyan mechanizmus, amely a legtöbb kerékpáron megtalálható és a terhelés fokozatának kiválasztására szolgál. A kis fokozat jól jön, ha a dombra akarsz feltekerni, viszont többet kell pedáloznod. Sík utakon pedig előnyösebb a nagy fokozat, amelynek köszönhetően nem kell annyit pedáloznod és a kerékpározás is kényelmesebb lesz.

Váz

A váz méretét hüvelykben vagy S, M, L, XL méretekben adják meg. Ezt a láb és az ágyék közötti távolság vagy a testmagasság alapján határozzák meg. A vázat acélból, dúralumíniumból vagy karbonból készítik. Az acélváz nehezebb és hamarabb korrodálódik. Előnye a nagy szilárdság és az alacsonyabb ár. A dúralumínium váz nehezebben korrodálódik és viszonylag könnyű. A karbonváz a legkönnyebb, nem korrodálódik, jól hajlik és a szilárdsága nem csökken az idővel.

Villa

A villa felfüggesztése sűrített levegőn vagy rugón alapul. A rugós kivitelezés olcsóbb, és valamivel érzékenyebb csillapítást biztosít, mint a levegős változat. Hátránya a rugóerő és a kerékpáros tömege közötti összefüggés, illetve a tulajdonságok megváltozása a környezeti hőmérséklet változásakor. A légfelfüggesztés sporthoz és rekreációhoz is alkalmas. A légnyomás a kerékpáros tömegéhez igazítható, és a jellemzőinek köszönhetően nagyon gyakran használják, viszont drágább. A zármechanizmus lehetővé teszi a felfüggesztett villa rögzítését. Ha nincs rögzítve a villa, miközben tekersz fel a dombra, akkor a pedálokba továbbított erő egy részét elnyeli a villa.

Nyomtatás
P-DC1-WEB10
30 év tapasztalat az e-kereskedelemben
3 millió megrendelés évente
a vásárlók 98% visszatérő
Több infó
Felhívunk és szakértői tanácsot adunk
06-1-701-1111
Kérdés a rendeléssel kapcsolatban
Kérdés a termék(ek)kel kapcsolatban
Kérjük, add meg a telefonszámodat:
Keress minket
Az Ön adatainak védelme fontos számunkra Mi, az Alza.cz a.s., azonosítószám: 27082440, sütiket használunk a weboldal működőképességének biztosításához, és a beleegyezéseddel weboldalunk tartalmának személyre szabásához is. Az "Értem" gombra kattintva elfogadod a sütik használatát és a weboldal viselkedésével kapcsolatos adatok átadását a célzott hirdetések megjelenítésére a közösségi hálózatokon és más weboldalakon található hirdetési felületeken.
További információ Kevesebb információ